האם ספורטאים צריכים יותר סידן?

סידן נחשב לאחד מין המינרלים החשובים בגוף האדם, אחריותו מתחילה בהולכה עצבית, ויסות דפיקות הלב ועד למסת העצמות. נוכחותו מצויה במיני מזונות שונים, הכמות המומלצת שלו משתנה בהתאם לגיל ולמצבים פיזיולוגים כאלו ואחרים. אך אפשר לומר כי אפשר למצוא נוכחות גבוה של סידן בעצמות הגוף ובשיניים, כאשר בעצמות הגוף ניתן למצוא כ99% מהסידן ועוד 1% בודד בשיניים. אם כך הסידן שכל כך חשוב עבור תפקוד הגוף, החל מפעולות היומיום ועד לתפקוד מערכות שלמות, עד כמה הצריכה שלו אכן חשובה עבור ספורטאים? מחיפוש קצר עולים כמה סיבות מדוע ספורטאים צריכים יותר סידן בגוף.

סידן למניעת כאבים ושמירה נכונה

ספורטאים רבים מבצעים פעולות הדורשות הזעה מרובה, מתן שתן תדיר והינם חשופים להרבה יותר פציעות משאר האוכלוסייה. בכל הקשור לצריכת סידן הוספה שלו יכולה לעזור למתאמנים, הסיבה הראשונה לכן היא כמובן הפציעות. שכן פעולה ספורטיבית החוזרת על עצמה מערימה עומס רב על העצמות, מה שלעיתים יכול לגרום לשברי מאמץ(שברים קטנטנים) ולזמן החלמה לא קטן. צריכה נכונה של סידן לספורטאים כל עוד היא לא מעבר ל2,000 מ"ג ביום יכולה להוות מקור מצוין לשמירה על העצמות. יחד עם זאת באימונים אירוביים הגוף משחרר המון רעלנים בצורת שתן וזיעה, בין כל אלו משתחרר גם הסידן ועלולה להוביל לירידה בכמות הסידן שיש בגוף.

תחזוקה של רקמות ומחשבה לעתיד

שימוש אינטנסיבי בעצמות יכול לגרום ללא מעט עומס על העצמות כמו שציינו, במקרים רבים העומס משפיע על מגוון רחב של היבטים פיזיים ועלול ליצור בין היתר גם ירידה בכמות הסידן. אך ביצוע ספורט גופני באופן תדיר מבצע שימוש לא קטן ברקמות העצם, מה שמביא גם לצריכה מוגברת של סידן גם כן. צריכה סדורה ומבוקרת של סידן בקרב ספורטאים, תאפשר לא רק חיזוק של אותן רקמות אלא תעודד שריפה נכונה יותר של שומנים וחיזוק העצם. עם זאת ספורטאים גם נחשבים לחלק מקבוצת סיכון של בריחת סידן, לכן נטילת סידן באופן קבוע ומסודר ועל פי המינונים המותרים הינה מומלצת במיוחד עבור ספורטאים.