שכונת יוספטל פתח תקווה

נראה כי תוכנית התחדשות עירונית שאמורה להסתיים בקרוב, הכניסה לא מעט אוויר ברשויות המקומיות והובילה עיריות כמו חיפה, בת ים וגם פתח תקווה להוציא לפועל לא מעט תוכנית ששכבו במגירה.
בבת ים ייהנו מחידושים גדולים ברובע אילת, בחיפה אמורים לצאת מגוון פרויקטים ברובע קריית אליעזר ואפילו העיר פתח תקווה עומדת לשנות לא מעט אזורים בתחומה, כאשר גולת הכותרת היא שכונת יוספטל פתח תקווה המזרחית והוותיקה. השכונה מאם המשבות ממתינה זה זמן רב לתוכנית חדשה שתעניק לה מתיחת פנים ראויה לוותק שצברה, כזו שתחבר אותה שוב אל מרכז העיר וגם תעניק לה עצמאות כלכלית ותעסוקתית לתושבים.

ממדי התוכנית

התוכנית שאמורה להשתרע על פני מעל ל1,380 דונמים נחשבת לאחת התוכניות הגדולות באם המשבות של ישראל, היא אמורה לספק לתושבי השכונה הוותיקים לא רק מספר גבוהה של יחידות דיור חדשות, אלא לכלול בתוכה גם שיפוץ של תשתיות השכונה, יצירת מקומות מסחר ותעסוקה וכמובן גם אזורים קהילתיים בעלי שימושים מעורבים. כמות יחידות הדיור שאמורות לקום בשכונת יוספטל אמורה לנוע בין 3,450 יחידות ואף יותר וביניהן מגוון של חברות בנייה בעלות ניסיון עשיר בתחום התחדשות עירונית, פינוי בינוי ועוד.
לצד כל אלו יוקצו מעל ל100 דונמים לטובת הציבור, החל משטחים ציבוריים למטרות שימוש שונות ועד ל57 דונמים לפארקים פתוחים ומדשאות לרווחת התושבים.

אזור מעולה והשקעה לא קטנה

מלבד החידושים שהולכים להקיף את השכונה מבפנים אל בחוץ, היא גם ממוקמת באזור מעולה כשכביש צפון 483 נמצא בצידה הצפוני, מכיוון מערב כביש ארבעים אל אזור ירושלים. המיקום הייחודי והכמות הבנייה שהולכת וגדלה שמים את השכונה להיות הדבר הבא בעיר פתח תקווה, ואל כך מצטרפת גם השקעה לא קטנה מצד הרשות המקומית, הרשות להתחדשות עירונית ומנהלת כרמים להתחדשות עירונית בפתח תקווה.
סך ההשקעות עוד יכול לגדול עם כניסת התוכנית החדשה של התחדשות עירונית 2022, יחד עם ההשקעה רוחבית גם בתשתיות גם בדרכי הגישה הפנימיים והחיצוניים יעזרו לשכונת יוספטל למצות את הפוטנציאל המעולה שבה.