ביטוח אחראיות מקצועית – חובה לכל עורך דין

לא מעט אנשי מקצוע זקוקים לרשת אבטחה אשר תוכל להבטיח את המשך פעילותם או לכל היותר, להגן עליהם מפני מקרים של רשלנות בתום לב ואפילו תקלות שעלולות להתקיים. מקצועות אלו נעים בין אם בפועל בניין הזקוק לאמצעי בטיחות שונים אשר יאבטחו את המשך עבודות בגבוה או בין אם מדובר בעורך דין הזקוק לביטוח אחראיות מקצועית. עורכי דין בשונה מפועלי בניין, עלולים להיקלע לכדי סיטואציות משפטיות הרות גורל לא רק על המשך עתידו המקצועי אלא גם על שמו הטוב. לכן עורך דין מקצועי זקוק גם לביטוח אחראיות מקצועית, אשר תוכל להגן עליו מפני תביעות נזיקין על כל סוגיהן.

יכולות הכיסוי של ביטוח אחראיות מקצועית

ביטוח אחראיות מקצועית יכול להתאים גם עבור מהדנסים, אדריכלים ואף לרואי חשבון ורופאים או מטפלים למיניהם. ביטוח שכזה אמור להעניק כיסוי עבור המבוטח שיכול גם שמו הטוב, על מקרים בהם לא קיבל את התמורה עבור שירות שהעניק. כמו כן כאשר מדובר בהרחבות עבור הביטוח אחראיות ביטוח מקצועי, החל משותפים לפרימה המנוהלת על ידי עורך הדין ועד לעובדים בדרגות שונות מטעמו. כמו כן עורכי דין יוכלו להנות מהרחבה נוספת לפוליסת הביטוח אשר תתאים לעיסוקו, כמו הרחבה עבור עורכי דין העוסקים כיועצים משפטיים או עבור מגשרים, מנהלי עיזבונות וכאלו הפועלים מטעמם של עורכים דין אחרים.

למה זה חשוב ומה לא כולל הכיסוי?

החשיבות של ביטוח אחראיות מקצועית עבור עורכי דין, הוא גבוהה כמעט כמו של ביטוח עבור רופאים ומטפלים למיניהם. זאת בשל העובדה כי עבודה של עורך דין נוגעת לזכויותיהם של אזרחים רבים ובמגוון נושאים, החל מנושאי דיור ועד אל מקרי פשיעה ומעילה. לכן במקרים של חוסר הצלחה או של רשלנות מקצועית, חשוב שתהיה רשת ביטחון אשר תוכל להעניק ראש שקט אל מול מקרי תביעה כאלו או אחרים. בנוסף לכל אלו חשוב לדעת כי פוליסות מסוג אלו, אינן מכסות אירועים שונים כמו מעשי תרמית, מעילה באמון או פשיטת רגל. עם זאת רכישת פוליסה כזו תאפשר התנהלות שקטה לאורך זמן, בטוחה ואחראית גם של עורך דין וגם של הפסיכולוג.