ביטוח אחריות מקצועית עורכי דין ב2023

בעלי מקצוע שונים זקוקים ללא מעט "רשתות ביטחון", אשר יוכלו להעניק להם ראש שקט לעסוק בעבודתם וללא כל חשש שמא יעשו טעות וכי אבד עליהם עולמם. בעלי מקצוע אלו הם בעיקר בעלי מקצועות החופשיים, החל ממהנדסים ואדריכלים ועד אל רופאים ומטפלים. אך כאשר מדובר בעורכי דין, עלולים למצוא עצמם מגיני זכויות האדם דווקא בצידו השני של המתרס אל מול אחד הלקוחות בהם טיפל. מקרים שכאלו עלולים להסב נזק כספי ונפשי עבור בעלי המקצועות השונים, בין אם מדובר בטעות בתום לב ובין אם מדובר במקרים שונים שהסתבכו הם עלולים לגבות מחיר כלכלי כבד.

מטרת ביטוח מקצועי של עורכי דין ומה הוא כולל?

כאמור מטרתם של הביטוחים בסגנון אחראיות מקצועית, יהיו בראש ובראשונה על מנת להגן על עורך הדין או כל נותן שירות וטיפול להיות מוגן מפני תביעות צד שלישי. מקרים שכאלו עלולים להגיע לתביעות של מאות אלפי שקלים, ובהיעדר כיסוי ביטוח עלולים לפגוע אנושות יכולת הכלכלית של עורך הדין או כל נותן שירות אחר. חשוב לדעת כי מקרים שכאלו נחשבים לדי שכיחים בשנים האחרונות, זאת בשל מספר תפקידים הולך וגדל בהם משמשים עורכי הדין בין אם כנוטריוניים ועד למנהלי עיזבונות. לכן בבחירה של פוליסת ביטוח כמו ביטוח אחראיות מקצועית, חשוב גם לדעת אילו כיסויים והרחבות פוליסה זו כוללת ואילו התאמות ניתן לבצע בה.

ביטוח אחראיות מקצועית של מנורה לדוגמא

אחת מחברות הביטוח הגדולות בישראל מנורה מבטחים, מציעה גם היא ביטוח אחראיות מקצועית עבור עורכי דין המבקש להעניק לא רק פוליסה מותאמת בעלת קצף ביטוחי מלא ועם תאריך רטרואקטיבי בלתי מוגבל, אלא גם פוליסת ביטוח המתאימה לעידן החדש. כחלק מהרחבות שניתן לרכוש בחבילת ביטוח אחראיות מקצועית מותאמת לעורכי דין, תהיה גם הגנה מפני הסייבר. הרי אין בעל מקצוע או נותן שירות שלא עושה שימוש במחשב, ומי אם לא עורכי הדין אשר מחזיקים במידע רגיש במיוחד של לקוחותיהם ועלולים למצוא עצמם במצב של סחיטה או כופר דרך פשיעת מחשב? חברת הביטוח של מנורה מציע הרחבה שכזו גם במקרים של סחיטות סייבר, שירותי ניהול אירוע ודרישות כופר למיניהן.