הסדר חובות חדלות פירעון

הסדר חובות ללא פשיטת רגל
הסדר חובות בהוצאה לפועל
עורך דין הסדר חובות
הסדר חובות חדלות פירעון – שאלות נפוצות

חובות יכולים להכביד על ההתנהלות העסקית והאישית כאחד הם משפיעים על היחסים בתוך המשפחה, הזוגיות והשקט הנפשי. למרבה המזל, אם פועלים בצורה נכונה, ניתן להגיע להסדר חובות מול הנושים. הסדר בו יצומצם הסכום הכולל שישולם עבור קרן החוב והריבית הנלווית אליו. במאמר זה נעמוד על סוגי החובות הנפוצים, וכיצד ניתן לערוך הסדר חובות מול נושים שונים.

חובות לבנקים: הלוואה שלקחתם מהבנק לפני מספר שנים ולא שולמה במלואה יכולה להפוך במהירות לחוב מעיק. כיום, לאחר מספר חודשים בלבד בהם ההלוואה לא משולמת במועדה, הבנק מתחיל בהליכי גבייה מול ההוצאה לפועל. הדרך הטובה ביותר לטפל בחובות מול הבנק היא לנסות לבחון אם יש בידכם אפשרות לקבל הלוואה ממקור אחר (כמו בני משפחה), ולהתמקח עם הבנק על הסכום הכולל. סכום הפירעון בהסדר של החוב בתשלום אחד יהיה נמוך משמעותית מחלוקה לתשלומים.

אם אין באפשרותכם לפרוע את מלוא הסכום בתשלום אחד, נסו להגיע לשינוי הסכום אותו אתם משלמים כל חודש, יתכן שפריסה של ההלוואה תקל עליכם לעמוד בתשלום החודשי. את התהליך הזה כדאי לעשות בסיוע עו"ד המתמחה בהתנהלות זו, ומסוגל להגיע להסכם הסדר חובות מול מספר בנקים במקביל.
נושים שאינם גופים פיננסיים: קיימים נושים רבים שאינם גופים פיננסיים, כמו חברות סלולר ותקשורת, ספקים ולקוחות הדורשים את כספם בחזרה אם לא סיפקתם להם סחורה.

נושים אלה עשויים להגיע עמכם לפשרה על סכום נמוך מגובה החוב, מתוך ההבנה כי אם תקבלו הפטר חובות, הם לא יזכו לקבל סכום משמעותי. גם משא ומתן מסוג זה כדאי לערוך באמצעות עורך דין המתמחה בהסדר חובות. אם הסכום הגיע לגובה של חמישים אלף שקלים ומעלה, יתכן שכדאי לכם להמתין עד שהנושים יחלו בהליכי גבייה מול ההוצאה לפועל.

חובות בהוצאה לפועל: בשנים האחרונות חלו שינויים רבים בהליכים במסגרת ההוצאה לפועל. השינויים הללו נועדו לאפשר לחייב להשתקם כלכלית ולהתחיל את חייו ללא יתרת חוב. תהליך זה יכול להתבצע באמצעות בקשה להפטר חוב, המאפשר לחלק את החוב לתשלומים קטנים במשך שלוש שנים לפחות. לאחר מכן ניתן להגיש בקשה למחילה על שאר החוב.

אם עמדתם בהתחייבויותיכם, יתכן ותוכלו תוך מספר שנים להתגבר על החוב הגדול ולצמצמו בצורה משמעותית. חשוב לדעת כי בתקופה שבה אתם מחזירים את התשלומים לא תוכלו לצאת מארץ (אלא אם יש ערב המוכן לחתום כי הוא ישלם את חובכם אם לא תשובו לישראל). הסדר חובות מול הוצאה לפועל דורש היכרות מעמיקה עם חוק "חדלות פירעון ושיקום כלכלי, תשע"ח – 2018", וזאת משום שכדי לקבל תנאים טובים יותר לחלוקת החוב לתשלומים, או ביטול של חלקו (כלומר קבלת "הפטר"). יש להוכיח לרשם ההוצאה לפועל או בית המשפט כי החייב אינו מסוגל לשלם את חובותיו, להגדירו כחדל בפירעון ולבחון האם עליו לממש חלק מהנכסים כדי לכסות את החוב. אם הסכום הכולל של החובות הוא עד 150,000 ₪, ההליך מתנהל במסגרת ההוצאה לפועל. אם הסכום הכולל של החובות גבוה יותר, הנושא יעבור לדיון בבית המשפט. לקבלת ייעוץ משפטי בתחום של הסדרי חובות מול נושים שונים, חשוב לפנות למשפטן הבקיא בנושא וזהו תחום ההתמחות העיקרי שלו כדי למנוע טעויות ועוגמת נפש מיותרת.

הסדר חובות ללא פשיטת רגל

הסדר חוב ללא פשיטת רגל זהו הליך שבו החייב יכול להגיע להסדר עם הנושים ללא צו לפתיחת הליכים. במסגרת הסדר כזה, החוב ייפרס לתשלומים או שיידחה, ו/או חלקו ישולם לנושים ויסוכם על הפטר היתרה. היתרון הגדול של הסדר חובות ללא פשיטת רגל הוא בכך שאינו מטיל מגבלות כלשהן על החייב, ובכך שמדובר בתהליך מהיר יחסית. כמו כן, במקרים רבים, הנושים מסכימים לוותר על חלק מהחוב כדי להגיע למצב שבו הם מקבלים לפחות חלק מהסכום, תוך הבנה כי לחייב יש קושי אמיתי לשלם את מלוא הסכום.

לכן, במקרים של חובות כבדים שלחייב יש קושי לשלם את מלוא הסכום, המלצת משרדנו היא להגיע להסדר חובות במהירות האפשרית, וזאת כדי למנוע תשלומים נוספים והטלת סנקציות ועיקולים שונים על החייב.

הסדר חובות בהוצאה לפועל

קבלת אזהרה על חובות בהוצאה לפועל אינו מצב נעים לכל הדעות. אולם זהו מצב שניתן להיקלע אליו בשל סיבות שונות, כגון השקעה לא נכונה, פתיחת עסק עצמאי כושל ועוד. למרות התחושה הלא נעימה, ניתן להתמודד עם המצב באמצעות שמירה על כללים ברורים והתנהלות נכונה, ובבחירת עורך דין המתמחה במצבים כגון אלה תוכלו "לצאת מהבוץ" בצורה חלקה ומהירה.

תיק בהוצאה לפועל נפתח באחד מהמקרים הבאים:
● מימוש פסק דין שנקבע בבית המשפט,
● כאשר אדם פתח תביעה נגד אחר בהוצאה לפועל: תביעה למימוש שטר על-ידי זוכה,
● תביעה על סכום הנמוך מ-750000.
לאחר פתיחת התיק בהוצאה לפועל מקבל החייב אזהרה, ואז יש לפעול במהירות להסדרת החוב כדי למנוע הפעלת סנקציות והגבלות נגד החייב.

עורך דין הסדרת חובות

בחירת עורך דין המתמחה בהסדרת חובות מול הוצאה לפועל חשובה ביותר לחייבים הרוצים להסדיר את החובות שלהם במהירות, ביעילות ובנוחות.
בחירת עורך דין שלו ניסיון רב בתחום הסדרת החובות והוא מכיר את ההתנהלות מול ההוצאה לפועל ומול הרשויות השונות היא קריטית.

הסדר חובות חדלות פירעון – שאלות נפוצות

מהו הסדר חוב ללא פשיטת רגל?

זהו הליך שבו החייב יכול להגיע להסדר תשלומים ללא נקיטת הליכים נגדו. במקרים כאלו, יש נושים שיעדיפו לוותר על חלק מהחוב כדי לקבל בכל זאת חלק כלשהו מהסכום הכולל, והחייב יוכל להגיע להסדר תשלומים שיוכל לעמוד בו.

איך כדאי להתמודד עם אזהרה מחוב בהוצאה לפועל?

קבלת אזהרה על חוב בהוצאה לפועל הוא מצב שמחייב לנקוט פעולה מהירה ומדויקת כדי להימנע ממגבלות וסנקציות כתוצאה מהחוב. כדאי להתייעץ עם עורך דין המתמחה בהסדרת חובות מול הוצאה לפועל, כדי להימנע מטעויות ותשלומים מיותרים.

איך לבחור עורך דין להסדרת חובות?

כאשר בוחרים עורך דין להסדרת חובות, חשוב לוודא כי הוא מכיר היטב את התחום, ויכול לסייע לחייבים בהתמודדות עם החובות מול רשויות המדינה ומול הנושים השונים. חשוב שעורך הדין הנבחר יהיה בעל ניסיון רב והתמחות בתחום הסדרת החובות, והוא יכול להגיע להסדר תשלומים הוגן, הן עבור החייב והן עבור הנושים, ובהמשך לאפשר לחייב להתחיל בחיים חדשים נטולי חובות ומגבלות.