הצהרת עורך דין – מה זה בעצם?

לא מעט מסמכים נחשבים לקריטיים במיוחד בזמן הליך משפטי, בין אם מדובר בהמצאתן של ראיות שונות ועד אל הימצאותו של תצהיר מסודר מפי עורך דין. מסמכים אלו כמו תצהיר עורך דין נחשבים לחשובים במיוחד עבור מגוון הליכים משפטיים, הינם נעים בין מסמכים מתורגמים, תצהירי עדות ועד אל מסמכי צוואה וירושות. תצהירים אלו עלולים להטות את החלטות בית המשפט, להניע הליכים משפטיים בחול ולהיות בעלי ערך גבוהה במיוחד גם בהליכים בירוקרטיים שונים ועל כן החשיבות של מסמכים אלו יקרה. לכן מומלץ במידה להכיר ולדעת מה היא בעצם הצהרת עורך דין, מה הדרכים שניתן לקבל אותה ומה העלות הממוצעת.

מתי הצהרת עורך דין היא הכרחית?

הצהרת עורך דין כמו שציינו עד כה נחשבת לקריטית, אך במעמד של רישום טאבו לשם דוגמא אחד מהטפסים הראשונים והחשובים שיש להגיש לבקשה זו היא לא אחרת מאשר הצהרה והתחייבות עורך הדין של המגיש. לצד זאת הגשת רישום זה תדרוש לא פעם גם התנהלות אל מול "רמ"י", בדיקה של חוזים שונים ואפילו טיפול בהליך המשכנתא, כאשר מרבית הפעולות הללו יוכלו להתבצע גם כן על ידי עורך דין המתמחה בדיני מקרקעין. עם זאת לא מעט אזרחי ישראל השוהים בחול זקוקים להצהרה מתורגמת, בין אם מדובר ביזמים ואנשי עסקים בחול ועד אל סטודנטים או כאלו הנאשמים בפלילים. הצהרות אלו נעות בין תרגום טפסי מס הכנסה, שירות צבאי ועד אל תעודות יושר ותעודת זהות ועוד.

למצוא איש מקצוע מתאים

עם זאת למרות המגוון הרחב בשימוש של הצהרת עורך דין, ולמרות הקריטיות הרבה שיש למסמכים אלו חשוב לבחור את איש המקצוע המתאים לשירות שנבקש לקבל. בין אם נבקש לעסוק בהצהרות אל רשויות המקרקעין, תצהירים עבור גופים ממשלתיים ועד אל תרגומים עבור מוסדות וגופים שונים בחול, חשוב לבחור איש מקצוע המתמחה בתחום. מלבד ההתמחות חשוב גם לוודא את העלות של כל מסמך, בין אם מדובר בהצהרת מתרגם ועד אל חתימה על תצהיר שעלות מסמכים ראשונים אלו נעה בין מאה עד מאתיים שקלים.