עורך דין תאונות אישיות או תאונות דרכים?

רבים מאיתנו חשופים ללא מעט סכנות במהלך היום, בין אם מדובר במקום העבודה שלי (גם אם מדובר בעבודה משרדית) ועד אל חיי היומיום שלנו והאזורים בהם אנו אוהבים לבלות. בכל אחד מהמקומות הללו בין אם בדרך אליהם או בזמן השהות שלנו, אנו עלולים להיות חשופים לשלל תאונות אישיות/תאונות דרכים וכמובן תאונות בזמן העבודה. לכן במקרים שכאלו מומלץ שנדע אילו אנשי מקצוע יוכלו לעזור לנו לעמוד על הזכויות המגיעות לנו, החל מזכויות המגיעות לנו בזמן העבודה ועד אל כיסוי הוצאות כספיות כמו טיפולים רפואיים במקרים של תאונות דרכים.

המורכבות שבתאונות דרכים

מבין שלל התאונות שאנו חשופים אליהם במהלך היום, תאונות דרכים עלולות להיות המורכבות שביניהם ובעיקר עבור נפגעים שאינם מכירים את הזכויות שלהם. לכן נתחיל עם הכלל הראש והוא שכל נפגעי תאונות הדרכים זכאיים לפיצוי כספי, ולשם כך קיימת קרן מטעם המדינה המעניקה פיצוי כספי גם לנפגעים ללא ביטוחים וכיסויים. עם זאת פגיעות אלו עלולות להיות מורכבות עוד יותר עבור נהגים המעורבים בתאונה, החל ממקרים של כתב אישום או שלילית רישיון ועד להתנהלות אל מול הביטוח בזמן טיפול רפואי. לא פעם משפטים של תאונות דרכים עלולים להתארך, שכן בין אם מדובר בהליך אל מול חברת הביטוח או אל מול תביעה ממשלתית או אזרחית, יזדקק הנהג גם חוות דעת של יועצים שונים כמו אנשי רפואה, פסיכיאטריה ועוד.

תאונות אישיות ובחירה של עו"ד

באשר לתאונות אישיות חשוב לומר כי תביעות אלו בעיקר אל מול הביטוחים, נחשבת למעט קלה יותר שכן בתביעות אלו אין צורך במציאת רשלנות נגיד המזיק או הוכחה של קשר סיבתי וכו. עם זאת לכל פוליסה שכזו ישנם מגוון כיסויים שונים, ובעת תביעת הביטוח במקרה של תאונה אישית חשוב להיוועץ עם עורך דין. ובדומה לתביעות והליכים משפטיים של תאונות דרכים, גם במרבית המשפטים שלתאונות אישיות נזדקק להתערבות של אנשי מקצוע שונים על מנת לקבל חוות דעת. לכן בעת בחירה של עורך דין בין אם בעבור תאונה אישית או תאונת דרכים, מומלץ למצוא איש מקצוע המאורע בתאונות מסוג אלו ובעיקר שיוכל לעזור לנו למצות את הזכויות שלנו.