תהליך השתלת עצם

מבין לא מעט הליכים רפואיים שונים שנוכל לעבור, הליך של השתלת עצם נחשב להליך די שכיח ומתלווה אל לא מעט מטופלים הזקוקים להחלפת שן בשתל. מקרים אלו זקוקים לרופא מטפל בעל ניסיון, כזה שיוכל להעניק לנו שירות מצוין על מנת להבטיח השתלת עצם בטוחה ובריאה. אך מעבר לכך עלינו גם להבין ולהכיר את הגורמים והתנאים השונים להשתלת עצם, שכן השתלה זו הינה הליך כירורגי לכל דבר ויש להתכונן אליו בהתאם. בנוסף לזאת הליך זה נחשב לדי ארוך ובלא מעט פעמים לדי יקר, לכן מומלץ להכין עצמנו לתהליך לא קטן.

דרכי אבחון ומתי צריך השתלת עצם

הצורך בהשתלת עצם עולה כאשר קיים מחסור ניכר בעצם השן, והוא יכול לנבוע ממספר סיבות כמו מחלות שיניים, דלקות קשות סביב השן, אובדן שן למשך תקופה ארוכה, תהליכים גידוליים ואפילו מכה טראומטית.
כל אלו עלולים להוביל לכדי מצב של מחסור בעצם השן, ואת האבחנה של כך ניתן לעשות בעיקר על ידי צילום CT אשר יבצע כמה צילומים שונים בכדי תת לרופא המטפל תמונת מצב מעודכנת ככל הניתן. הליך זה מתבצע בעיקר על מנת להבטיח בסיס חזק לתחליף השן, ובמקרים אחרים גם על מנת לשקם את עצם הלסת שעלול להישבר או להיות בעל תפקוד ירוד.

דרכים ותהליך להשתלה

ישנם שני דרכים עיקריות להשתלת עצם, הראשונה נחשבת לסגורה והיא מתבצעת על ידי חשיפת הסינוס והרמה של החניכיים. לאחר מכן מתבצעת קדיחה על ידי מקדח ייעודי, כאשר בשלב הסופי מתווסף עצם השן כן מספר דרכים שונות. הדרך השנייה בה מתבצעת השתלת עצם היא הרמת סינוס פתוחה, ובה מתבצע חתך בצורת חלון בלחי המטופל דרכו מגיעים אל הסינוס ומבצעים הרמה ולאחר מכן השלמה של העצם. חשוב לזכור כי במרבית הפעמים, ההחלמה מניתוח של השתלת עצם נע בין ארבעה חודשים עד תשעה חודשים. לצד זאת הליך ההחלמה מלווה בלא מעט כאבים בשבועות הראשונים, ושלל איסורים שונים כמו ניגון בכלי נשיפה ואפילו צלילה, עד להחלמה מלאה לחלוטין ואישור מהרופא.