עורך דין תאונות אופנוע זה עו"ד תאונות דרכים רגילות?

תאונות דרכים נחשבות להרבה יותר נפוצות מאשר נדמה לנו, כשבשנת 2021 נרשמו מעל לעשרת אלפים תאונות לאורך כל השנה וכמעל לשלוש מאות מהן נחשבו לקטלניות. ובכל הקשור לתאונות דרכים בהן היו מעורבים גם אופנועים, נרשמה ירידה ביחס לשנים האחרונות אך השאלה האם בעבור תאונות אלו נדרש עורך דין תאונות אופנוע או עו"ד תאונות דרכים רגילות? ראשית כל חשוב לזכור כי תאונות אלו במרבית המקרים הרבה יותר מורכבות מאשר תאונות דרכים רגילות, החל מהתייחסות משפטית אל מול חברות הביטוח ועד אל טיפולים רפואיים, ובשכל כך מומלץ גם להכיר את הנקודות הקריטיות בבחירת עורך דין.

תאונות מורכבות: כאשר מדובר בתאונת אופנוע וכמו שציינו כבר מעל, הן עלולות להיות מורכבות כאשר אחת הנקודות שעלולה להיות רלוונטית בחלק לא קטן מהמקרים, היא כאשר בעל האופנוע הרכיב עימו רוכב נוסף. מקרה כזה דרוש  כיסוי מתאים דרך חברת הביטוח של בעל האופנוע, אך גם עורך דין מנוסה. איש מקצוע המכיר במורכבויות כמו התנהלות אל מול בית המשפט המחוזי, הבאת חוות דעת של מומחים מתחומים שונים, צרכי ניזוק ועוד.

עם זאת חשוב לזכור כי מלבד הסביבה או רוכבים נוספים שעלולים להיפגע בתאונות אופנוע, תאונות אלו נחשבות לתאונות קשות במיוחד כשהסטטיסטיקה מראה על לא מעט פגיעות כמו חבלות ראש, מקרי "צמח", מקרים של שיתוק ועוד. לכן ליווי של עורך דין המתמחה במקרים שכאלו הוא קריטי, גם על מנת לאשר לנפגעים "תשלום תכוף" שהוא תשלום מידי עבור טיפולים רפואיים.

היחס בין הביטוחים לרוכבים: לא פעם מרכיבי הביטוח עבור בעלי האופנועים עלולים להיות גבוהים יותר מאשר רכבים פרטיים, שכן לצד נתון זה עולה כי לא מעט בעלי אופנועים אינם רוכשים ביטוח חובה ומעטים אשר רוכשים ביטוחים מקיפים כל שהם. לכן במקרים של תאונות דרכים, בחירת עורך הדין תהיה מהותית וזאת לא רק בשל קבלת חוות דעת אלא גם בכדי להכיר את רשת הביטחון שהקנתה הממשלה, עבור נפגעי תאונות דרכים אשר לא רכשו ביטוח.