עורך דין תאונות תלמידים – איזה עו"ד צריך?

תאונות אישיות עלולות להיות נחלת כולנו, בין אם מדובר בתאונות בהן מעורבים ילדים ועד אל תאונות עבודה מצערות. אך כאשר מדובר בתאונות של תלמידים, חשוב לזכור כי ילדים מבוטחים בכל המסגרות עד גיל שמונה עשרה, כשכיסוי ביטוחי זה חל גם על תאונות המתקיימות בשעות הפנאי ובזמן שהילדים בבית. כיסויים ביטוחים אלו נגבים מההורים עוד בתחילת השנה, כאשר הם מכסים גם מקרים של נכות זמנית או קבועה, גם מקרה של הורה או קרוב משפחה שנכח בשטח בית הספר או בפעילות של המוסד החינוכי. אך איזה עורך דין נחפש במקרים כאלו ומתי יש לבחור אחד?

זמן התביעה ומידע רלוונטי – כאשר מדובר במקרה של תאונת תלמידים, חשוב לזכור כי פרמטר הזמן הוא חשוב מאוד שכן לאחר שלוש שנים מיום התביעה לא ניתן יהיה להגיש תביעות ביטוח מסוג זה. ובאשר לפרמטר הזמן, מומלץ לפנות לקבלת טיפול רפואי בסמוך למקרה, כך ניתן יהיה גם לחזק את תביעת הנפגע ולהוכיח את הקשר שבין האירוע לטיפול הרפואי שנתקבל. ולצד הזמן חשוב גם לצרף את כל המסמכים שהינם רלוונטיים לאירוע, החל מייפוי כוח, בדיקות רפואיות, חוות דעת מקצועיות ועד אל מסמכים משטרתיים במידה וקיימים. מידע נוסף שיוכל לעזור ובשנים האחרונות פופולרי במיוחד הוא תיעוד של המקרה, בין אם מדובר במצלמות אבטחה של המוסד חינוכי ועד אל צילומים של המשתתפים.

מה לא מכוסה ומה כן? אך למרות החוקים המאוד ברורים בכל הקשור לביטוחים של מוסדות חינוך, לא מעט הורים אינם מודעים ליריעה הרחבה במיוחד שיש לביטוחים אלו. שכן ביטוחים אלו מכסים נשיכות, הכשה של בעלי חיים, נפילה מגובה, טביעה, כוויות, פציעה משימוש במכשירים, התעללויות שונות ועוד. עם זאת חשוב לדעת כי ישנם מקרים אותם פוליסות הביטוח לא מכסות, בין אם מדובר ברעידות אדמה או נזקים המוגדרים כוח עליון ועד אל פעולות איבה, תאונות דרכים, רשלנות רפואית ועוד. ידיעת כל אלו חשובה בעת הגשת תביעה, יחד עם בחירה של עורך דין המתמחה בתאונות אישיות מנוסה בתחום, אשר יוכל לעזור לנו לעמוד על הזכויות המגיעות לנו.