מהו ייפוי כוח מתמשך?

ייפוי כוח מתמשך (LPA) הוא מסמך משפטי המאפשר לך למנות מישהו לקבל החלטות בשמך. אדם זה ידוע כעורך הדין שלך והוא יכול לקבל החלטות לגבי הכספים, הרכוש והבריאות והרווחה שלך. LPA's הם דרך להבטיח שמכבדים את רצונותיך אם אינך מסוגל לקבל החלטות בעצמך. חשוב לציין כי LPAs אינם מיועדים רק לקשישים; כל אדם מעל גיל 18 יכול להקים LPA.

סוגי ייפוי כוח מתמשך

ישנם שני סוגים של LPAs:

1. LPA רכוש ופיננסים

סוג זה של LPA מאפשר לעורך הדין שלך לקבל החלטות לגבי הכספים והרכוש שלך. זה כולל החלטות לגבי קנייה ומכירה של נכס, ניהול חשבונות בנק ותשלום חשבונות.

2. LPA בריאות ורווחה

סוג זה של LPA מאפשר לעורך הדין שלך לקבל החלטות לגבי הבריאות והרווחה שלך. זה כולל החלטות לגבי היכן אתה גר, הטיפול הרפואי שלך ושגרת היום שלך.

כיצד להגדיר ייפוי כוח מתמשך

הקמת LPA היא תהליך פשוט. השלב הראשון הוא הורדת הטפסים הרלוונטיים ממשרד האפוטרופוס הציבורי. יהיה עליך למלא את הטפסים ולהחתים אותם על ידי עד מוסמך. לאחר מילוי הטפסים, יהיה עליך לשלוח אותם למשרד האפוטרופוס הציבורי. כמו כן, תצטרכו לשלם אגרה בסך 400 ש"ח. לאחר עיבוד הטפסים, ה-LPA שלכם יירשם ועורך הדין שלכם יוכל להתחיל לקבל החלטות בשמכם.

דברים שיש לקחת בחשבון בעת הגדרת ייפוי כוח מתמשך

בעת הגדרת LPA, חשוב לקחת בחשבון את הדברים הבאים:

1. את מי למנות כעורך הדין שלך

בעת מינוי עורך דין, חשוב לבחור מישהו שאתה סומך עליו. זה יכול להיות בן משפחה, חבר או איש מקצוע כמו עורך דין.

2. אילו סמכויות לתת לעורך הדין שלך

בעת הקמת LPA, אתה יכול לבחור לתת לעורך הדין שלך סמכויות ספציפיות או ספציפיות. סמכויות כלליות מאפשרות לעורך הדין שלך לקבל כל החלטה שתוכל לקבל בעצמך. סמכויות ספציפיות מאפשרות לעורך הדין שלך לקבל החלטות מסוימות בלבד.

3. מתי עורך הדין שלך יכול להתחיל לקבל החלטות

בעת הקמת LPA, אתה יכול לבחור אם עורך הדין שלך יכול להתחיל לקבל החלטות באופן מיידי, או רק כאשר אתה לא מסוגל לקבל החלטות בעצמך.

סיכום

ייפוי כוח מתמשך (LPA) הוא מסמך משפטי המאפשר לך למנות מישהו שיקבל החלטות בשמך. LPAs הם דרך להבטיח שרצונותיך יכבדו אם אינך מסוגל לקבל החלטות בעצמך. הקמת LPA היא תהליך פשוט, אך חשוב לשקול את מי למנות כעורך דין, אילו סמכויות לתת לו ומתי הם יכולים להתחיל לקבל החלטות. למידע נוסף על LPAs, אתה יכול לבקר בדף ייפוי כוח מתמשך בוויקיפדיה.