כל מה שצריך לדעת על קריפטו – המטבע ששינה את הכלכלה העולמית

הטכנולוגיה הולכת ומשנה את האופן שבו אנו חיים, החל מהדרך בה אנו צורכים תוכן ועד אל צורות ודרכים שונות בהם אנו מזמינים אוכל, משלמים על שירותים שונים או מנווטים. אך היא לא רק משנה את  הדרך בה אנו משלמים, אלא ממש הלכה למעשה משנה את האופן בו אנו מתייחסים ומתנהגים אל כסף ואל המוצרים החומריים שאנו צורכים. כאשר דוגמאות אלו מגיעות כמו מוצרי NFT שונים להשקעה ועד אל מטבעות דיגיטליים כמו הקריפטו. המטבע שהפך לאחד מאפיקי ההשקעה הנסחרים בעולם וגרם לשרשרת תגובות מייצור של מטבעות דומים ועד אל מטבעות ממשלתיים, עדיין דורך הסבר גם עבור משקיעים חדים במיוחד.

הטכנולוגיה שמאחורי מטבע הקריפטו

בכדי להכיר את הייחודיות של מטבעות הקריפטו, חשוב להכיר את הטכנולוגית הגורמת למטבעות אלו להתקיים הלכה למעשה והיא לא אחרת מאשר טכנולוגיה העונה לשם "בלוקצ'יין". טכנולוגיה זו מבקשת ליישם את קיצור הדרך בין הבנקים לבין שאר הלקוחות, כך שאם קיים למשקיע מספר מטבעות קריפטו הוא יוכל לשלוח את המטבעות לכל בעל מטבעות אחר ללא תשלום של עמלה. טכנולוגיית הבלוקצ'יין מסייעת גם במישור החתימה והזיהוי של אותו ארנק דיגיטלי, אך גם מעניקה את האבטחה הדרושה בכדי למנוע פרצות שונות אשר עלולות לפגוע בארנק של אחד המשתמשים או בהליך העברה. חשוב גם להתייעץ עם עורך דין קריפטו לפני רכישה או התעסקות בתחום.

מה הוא מטבע הקריפטו?

מטבע הקריפטו מאפשר אחזקה של כסף דיגיטלי ובעזרת טכנולוגיית הבלוקצ'יין הופך את המטבע גם למאובטח הרבה יותר, אך מטבע זה מכיל בתוחו כמה סוגים שונים של מטבעות. המטבע הראשון הוא דוג'קויין שהתחיל כפארודיה למטבעות הדיגיטליים ולבסוף הכפיל את שוויו לאחר רכישה של המטבע בידי הראפר סנופ דוג ואילון מאסק. מטבע נוסף הוא קרדנו הנחשב למטבע השלישי בגודלו כיום, כשהוא מאפשר לבעלי מטבעות רבים לכרות את המטבע בעצמם ולנהל הרשאות שונות. מטבע נוסף ונחשב למטבע השמיני בגודלו בעולם הוא מטבע העונה לשם "אינטרנט קומפיוטר", שביום אחד הגיע לשווי שיא של 45 מיליארד דולרים. מטבע זה ייחודי ונועד עבור יוצרי תוכן ומפתי תוכנה, כך שיוכלו להעלות את המטבעה בצורה ישירה ללא תיווך של חברות שונות.