מה צריך לדעת על תאונות תלמידים בבית ספר?

כיום ישנם לא מעט מכשירי ביטוח שונים אשר אמורים להעניק רשת בטחון במקרי קיצון שונים, בין אם מדובר במקרי סיעוד שונים ועד אל מקרים משמחים יותר כמו יציאה אל פנסיה. עם זאת במקרה של תאונות תלמידים רבים מההורים אינם מכירים את זכויות ילדיהם, בין אם מדובר בתאונות מצערות בזמן פעילות ספורטיבית עוד אל תאונות שהתקיימו מחוץ לכותלי בית הספר. לכן מקרים כאלו מצערים ככל שיהיו דורשים את בקיאות ההורים, גם בכל הקשור לאחראיות ילדם בבית הספר אך גם בכל מה שקשור לחוקים הקיימים בישראל.

מי משלם על תאונות תלמידים בבית ספר?

בישראל כל הורה מתבקש לשלם סכומים משתנים לבית ספר, חלק מהתשלומים מתייחסים אל טיולים, פעילויות בית ספריות ועד אל ספרים. אך ביניהם גם מסתתרים תשלומי הביטוח עליהם חייבים ההורים גם כן לשלם, כאשר תשלומים אלו אמורים להסדיר את בטיחות התלמידים. אך ביטוחי תאונות אישיות לתלמידים מלווה את התלמידים עד גיל שמונה עשרה, החל מגילאי גן ועד אל התיכון. ביטוחים אלו מעניקים כיסוי אשר פועל עשרים וארבע שעות ביממה, בין אם מדובר בתאונה ביתית ובין אם מדובר בתאונות אישיות בזמן טיולים שנתיים. ביטוחים אלו מכסים גם את ההורים שבחלק מהטיולים גם מצטרפים לפעילויות וטיולים שונים, כך שאם התקיימה פציעה של הורה בזמן טקס או מסע, הוא אמור להיות מכוסה מבחינת הביטוח.

יכולת כיסוי ופעולות מומלצות במקרים של תאונה

לצד כיסוי ביטוח עבור הילדים אשר פועל עשרים וארבע שעות ביממה, חשוב גם להכיר את המגבלות של ביטוח תלמידים. לשם דוגמא פוליסות ביטוח שכאלו אינן מכסות את כל הטיפולים הרפואיים, אלא רק כאלו הכלולות בסל הבריאות. כמו כן גובה הפיצויים ייקבע על פי מידת הפגיעה, השלכות עתידיות כמו נכות או פגיעות קוגניטיביות אחרות. לכן במקרים של תאונות אישיות של תלמידים, מומלץ לפנות אל עורך דין המתמחה בתאונות תלמידים, כך ניתן יהיה להבין את הכיסויים והמגבלות לעומק. שנית תביעות ביטוח שכאלו דורשות לא מעט עבודת בירוקרטיה מאומצת, ועורך דין מנוסה יידע להוביל כל מקרה בבטחה אל חוף הפיצויים.